Levéltár

Levelezések

Drága Húgom!

Az évek során leveleid mind megérkeztek, amiket szerény birtokunkról írtál, válaszolni azonban nem adódott lehetőségem ez idáig. Kiképzésem titkos volta miatt a tanoncok nem érintkezhettek a külvilággal, míg Vadász minősítéssel, és első megbízásukkal el nem hagyják az Iskolát. Aki elbukott, az életével fizetett.

Ne aggódj tovább értem, most már túl vagyok rajta. Első feladatom hát megkaptam, a messzi északra, egy poros kis faluba vezényeltek, innen írom három év után első levelem, egy ködös, tengerparti halászfalu füstös kocsmájából. Itt szálltam meg, a fogadós az emeleten biztosított számomra lakhelyet a nyomozás napjaira.

Bár szálláshelyem meleg és otthonos, a környék komfortjának maradéktalanul megfelel, az emberek, az egész helység rideg és barátságtalan. A városba hajón érkeztem, hideg, merev légköre már a partraszálláskor rám nehezedett. A köd mindent beborít, az utcák kihaltak, csak néhány ablak elhúzódó függönyéből tudtam, hogy a környék nem vált kísértettanyává. Ezzel pedig úti célom is felfedtem, első küldetésem a helyi szellemek kiűzése rejtekükből, és ez a búvóhely bár számomra ismeretlen, rutinfeladatnak számít. Hiába végeztem a legjobbak közt, így is a kezdőknek járó küldetéssel indítottak el a világba.

Szállásom későn foglaltam el, az éjszaka is rávonta már sötét palástját a környékre, ezért nyomozásomat levelem keltének másnapján kezdem. Fájó szívvel gondolok rád, kedves otthonunkra, ahova visszatérni igyekszem, az emlékeket erősítő medalionnal kezemben, melyet Tőled kaptam megboldogult szüleink képével.

Elkötelezett, mély szeretettel bátyád,

1882. augusztus 8.

süti beállítások módosítása